Mallemolen 462

Balanceer-act

Ja! Natuurlijk valt het mij ook op. Uiteraard heb ik best in de smiezen dat ik weinig schrijf de laatste weken. Maanden eigenlijk. Neem Mallemolen 461, die is van 6 maart. Da’s alweer ruim zes weken geleden! OK, het was wél een heel mooie bijdrage over mijn bijdrage aan een serie infographics rond palliatieve zorg. Maar toch …

Vóór Mallemolen 461 zat een terugblik op mijn lezing in Emmeloord en een oproep voor mijn lezing in Naaldwijk. En erna? Boektip 8 en – da’s wel weer een mooi verhaal – Mallemolen 29. Die wilde ik wat bijschaven en dat deed ik via de app op mijn mobiel. Geen punt, ware het niet dat ik ‘m op ‘concept’ moest zetten om ‘m aan te kunnen passen, waarop-ie na publicatie ineens bovenaan mijn tijdlijn kwam te staan en ik ‘m met geen mogelijkheid meer tussen Mallemolen 28 en 30 kon manoeuvreren. Kortom: dat was een scheutje nieuwe wijn in een knap oude zak. Sinds die opgelapte Mallemolen 29 (van alweer een maand geleden) kwam ik publicitair niet verder dan Boektip 9.

Het leek warempel wel alsof er niks gebeurt!

Maar daar is niks van aan hoor! Ja, medisch gezien is het een nogal kalme periode. Geen last en geen vervelend oplopende PSA-waarde. Dus wordt er vlak achter de Heijds/Monsterse duinen onverminderd voluit geleefd. En dus hang ik nog immer geregeld in de touwen. Overspeel ik nog steeds af en toe mijn hand. Half maart – dat was na het shorttrackgeweld van EK, World Cup 5 en 6 en WK (en reizen naar Gdansk, Dresden en Rotterdam-Zuid) plus wat lezingen – ging de rem er dan ook even stevig op. Moest-ie erop.

Moe was ik. Intens moe. Bleek andermaal dat mijn leven een balanceer-act is en blijft. En daar ga ik stoer mee door. Wat dacht je dan!?

Dus organiseren.
Zaken plannen.

Plannen bijstellen.
Afblazen soms.

Nieuwe kansen wegen:
doen of toch maar niet?

In gang zetten.
Schrappen.

Onontkoombare zaken
inpassen.

Knallen en
tol betalen.

Uithuilen, -rusten
en -slapen.

Hollen. Stilstaan.
Herstarten.

Proberen en
triomferen.

Wagen en falen
(#leermomentje).

Op- en
afschalen.

Voluit roeien
met (ingekorte) riemen.

Best leuk.

Over erikio

Schrijver & verteller
Dit bericht werd geplaatst in KankerNarigheid, Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie